Tavaly 17 százalékkal több beadványt kapott a Budapesti Békéltető Testület

Jog

Nyomtatás
Forrás: MTI

Címkék: békéltetés


A megoldott ügyek számát növelte, hogy a 393 nem kötelező erejű testületi ajánlásból 328-at a vállalkozások végrehajtottak, így a lezártak ügyek 75 százaléka véglegesen rendeződött.

A fogyasztóvédelmi békéltetés minden eddiginél hatékonyabb volt 2017-ben a fővárosban, a Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) tavaly 5970 beadvány érkezett, 17 százalékkal több, mint az előző évben - mondta Baranovszky György, a testület elnöke pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.
 
Kifejtette: az előző időszakról áthúzódó ügyeket is figyelembe véve, tavaly 5930 ügyet zártak le, 70 százalékuknál, 4123 eljárásnál egyezség született. A megoldott ügyek számát növelte, hogy a 393 nem kötelező erejű testületi ajánlásból 328-at a vállalkozások végrehajtottak, így a lezártak ügyek 75 százaléka véglegesen rendeződött.
   
Baranovszky György szerint mindez azt mutatja, a vállalkozásoknak egyre fontosabb, hogy bíróság bevonása nélkül rendezzék vitás ügyeiket a fogyasztókkal.

A testület elnöke kiemelte, nemcsak az eljárások száma és hatékonysága növekedett a múlt évben, hanem az ingyen tanácsadásért hozzájuk fordulók száma is. Tavaly 3258-an kértek és kaptak a testülettől ingyenes fogyasztóvédelmi tanácsot, információt, és nemcsak magánszemélyek, hanem vállalkozások is felkeresték ez ügyben a testületet, mivel saját bevallásuk szerint fogyasztóbarát magatartást kívánnak folytatni.

Baranovszky György ismertette, hogy tavaly a lezárt ügyek 45 százaléka kereskedelemi volt, 37 százalékot tettek ki az egyéb szolgáltatások, amelyekbe a mobiltelefon, az internet, a parkolás, a javító-karbantartó tevékenység is tartozik. A lezárt ügyek 8 százaléka közműszolgáltatással, 4 százaléka többnyire hallgatói hitelt és fogyasztói csoportot érintő pénzüggyel, 3 százaléka építőiparral, 3 százaléka utazással volt kapcsolatos.

Elmondta, a lezárt 5930 ügyből 3236 szolgáltatást, 2694 termékvásárlást érintett.

Megjegyezte, tapasztalatuk szerint a fogyasztókra nézve kedvezőbb jogszabályi környezetben a fogyasztók tudatosabbak lettek, a szolgáltatások fogyasztóbarátabb hozzáállást tanúsítanak, példaként említette az útdíjfizetést, illetve a vélelmezett áramlopáskor alkalmazandó jogszabályi változást.

Baranovszky György megemlítette, hogy a Budapesti Békéltető Testület határon átnyúló európai online kereskedelemi ügyekben is illetékes, tavaly megduplázódott az ilyen ügyben hozzájuk fordulók száma, 572 megkeresést kaptak.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra