Nielsen: megállt a kereskedelmi láncok saját márkás termékeinek térnyerése

Forrás: MTI

Címkék: saját márkás termékek


Megállt a kereskedelmi márkás árucikkek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben az idei első fél évben; a saját márkás termékek forgalma ugyanúgy 3,0 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, mint a gyártói márkás árucikkeké, a háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a saját márkák bevétele pedig 7,2 százalékkal emelkedett, míg a gyártói márkáké 10,1 százalékkal - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön.

A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket.
Az élelmiszerek esetében az első fél év mintegy 778 milliárd forintos hazai bolti forgalmából a láncok saját márkái 28 százalékkal részesedtek, ami 218 milliárd forintot jelent.
A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a 186 milliárd forint fél évi bevételből 19 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, azaz 35 milliárd forint.
A gyártói márkák hazai piaci pozíciója javult, mert a gyártó vállalatok szélesítették kínálatukat olcsóbb árucikkekkel, emellett termékeiket árengedményes akcióban is kínálják, illetve a diszkont láncok választékukban feladják saját márkáik jelentős túlsúlyát - írja közleményében a Nielsen.

Megállt a kereskedelmi márkás árucikkek évek óta tartó térnyerése az élelmiszer-kiskereskedelemben az idei első fél évben; a saját márkás termékek forgalma ugyanúgy 3,0 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, mint a gyártói márkás árucikkeké, a háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a saját márkák bevétele pedig 7,2 százalékkal emelkedett, míg a gyártói márkáké 10,1 százalékkal - közölte a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön.
 
A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket.
 
Az élelmiszerek esetében az első fél év mintegy 778 milliárd forintos hazai bolti forgalmából a láncok saját márkái 28 százalékkal részesedtek, ami 218 milliárd forintot jelent.

A háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a 186 milliárd forint fél évi bevételből 19 százalék jutott a kereskedelmi márkákra, azaz 35 milliárd forint.

A gyártói márkák hazai piaci pozíciója javult, mert a gyártó vállalatok szélesítették kínálatukat olcsóbb árucikkekkel, emellett termékeiket árengedményes akcióban is kínálják, illetve a diszkont láncok választékukban feladják saját márkáik jelentős túlsúlyát - írja közleményében a Nielsen.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra