Lassan terjed az online bankolás a legkisebb cégek között egy kutatás szerint

Forrás: MTI

Címkék: bank, jelentés


A legkisebb cégek vezetői közül minden negyedik csak személyesen vagy telefonon intézkedik vállalati banki ügyekben, a kisvállalatoknál pedig 15 százalék sorolta magát ebbe a körbe.

A mikro- és kisvállalatok többsége már leginkább online intézi banki ügyeit, mintegy 40 százalékuk azonban továbbra is személyesen keresi fel a bankfiókot  - derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív, 500 vállalkozás megkérdezésén alapuló kutatásából.
 
A Garantiqa Zrt. kutatása szerint a mikrovállalatok 80, a kisvállalatoknak pedig 97 százaléka használ valamilyen online banki rendszert céges számlája kapcsán. A csak online rendszert használók kisebbségben vannak: a mikrocégek közel ötöde, a kisvállalatoknak pedig 15 százaléka válaszolta, hogy kizárólag ezzel a banki ügyintézéssel él. 
 
A közlemény idézi Búza Évát, a Garantiqa vezérigazgatóját, aki kiemelte: a hazai kis- és középvállalati (kkv) szektorban egyre inkább terjed az online bankolás, ugyanakkor a legkisebb cégek kisebb mértékben élnek a bankok által kínált digitális innovációk előnyeivel.
 
A felmérés szerint a legkisebb cégek vezetői közül minden negyedik csak személyesen vagy telefonon intézkedik vállalati banki ügyekben, a kisvállalatoknál pedig 15 százalék sorolta magát ebbe a körbe. A tulajdonosok elsősorban a szerződésekkel kapcsolatos ügyeket intézik személyesen, de a hiteligénylés és a befektetések kezelését is inkább "élő szóban", a bankfiókokban bonyolítják. 
 
A kisvállalatoknál elenyésző az átutalások és a csoportos beszedési megbízások nem online kezelése. Az online banki rendszereket nem használó kis cégek tulajdonosai leginkább azért kerülik ezt az ügyintézési módot, mert úgy vélik, nincs szükségük rá. A mikrovállalkozásoknál az ismerethiány, illetve a biztonsági kérdések, a középvállalatoknál pedig a biztonságon túl a bizalomhiány is szerepet játszik. 
 
A vezérigazgató hozzátette: a Garantiqa kiemelt figyelmet fordított az elmúlt években az innovációra és a digitális fejlesztésekre, így érdemben sikerült csökkenteni az átfuttatási időket a kkv-hitelekhez kapcsolódó kezességvállaláskor, a standard termék alapú kezességvállalási kérelmek átlagos átfutási ideje másfél napra csökkent.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra