Klímaváltozás, hitelkockázat, kiberbiztonság – ettől tartanak igazán a bankok

Forrás: EY

A klímaváltozás jelenti a jövőben a legnagyobb kockázatot a bankok működésére – derül ki az EY és az Institute of International Finance (IIF) közös, nemzetközi kutatásából, amelyben 33 országból 88 pénzintézet vett részt. A döntéshozók rövid távon a hitelkockázatot és a kiberbiztonságot tartják az elsőszámú veszélyforrásnak.

A kockázatkezelési vezetők (CRO) döntő többsége (91%) öt éven belül már a klímaváltozást tekinti a legnagyobb fenyegetésének, míg 2019-ben alig több mint felük (52%) látta ennyire kritikusnak a helyzetet. Ennek ellenére a bankoknak csupán a negyede (28%) van tisztában azzal, pontosan milyen rizikót jelent tevékenységükre az éghajlatváltozás. A koronavírus-járványt követő piaci fellendülés kapcsán a pénzintézetek rövid távon a hitelkockázatot (98%) és a kiberbiztonságot tartják a legkritikusabb kérdéseknek (80%). Ennek megfelelő kezeléseséhez elengedhetetlen az egyre komplexebb kockázatkezelési rendszerek kifejlesztése, valamint a képzett munkaerő megtartása is.
 
„Az adatvédelem mellett a klímakrízis is a figyelem középpontjába került az elmúlt időszakban. Ennek megfelelően a bankok működésében egyre fontosabbá válnak a környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontok. A döntéshozóknak a jövőben különösen rugalmasnak, átláthatónak és határozottnak kell lenniük, ha hosszú távon is meg akarják tartani ügyfeleiket”– hangsúlyozta Hoós János az EY pénzügyi kockázatkezeléssel foglalkozó üzletágának vezetője.
 
Az újonnan felmerülő, legnagyobb kockázatok közül tízből hét továbbra is a technológiát és az adatkezelést érinti. Ide tartozik a digitalizáció következtében lezajló változások gyorsasága és mélysége (68%), az új megoldások megjelenését követő iparági átalakulások (68%), vagy éppen az elavult rendszerekből adódó problémák (62%). A szakértők emellett arra számítanak, hogy a bankok még inkább felgyorsítják majd a digitális transzformációt, elsősorban a folyamatok automatizálásával (88%), az alapvető technológiai eszközök modernizálásával (66%) és még kifinomultabb ügyfélszolgálati megoldások bevezetésével (64%).

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra