Deloitte: javult a bankok és szolgáltatásaik megítélése

Forrás: MTI

Címkék: bank


A pénzpiaci termékek közül a jelzáloghitel termékválasztásnál a legtudatosabbak a banki ügyfelek, de a banki partnerek több mint 30 százaléka még mindig egy, és nem több intézmény ajánlatai közül választ, illetve csaknem 37 százalékuk nem tekinti át részletesen a banki szolgáltatással járó költségeket.

Tovább javult a bankrendszer és a banki szolgáltatások megítélése tavaly, az ügyfelek a hitelfelvételi, és a fogyasztási lehetőségeiket is kedvezően ítélték meg, és a megtakarításokról is pozitívan nyilatkoztak - mondta Demeter Ákos, az üzletviteli és vezetési tanácsadó cég keddi budapesti sajtóbeszélgetésén a Deloitte-Scale BankIndex kutatás legfrissebb eredményeit ismertetve.
 
A hitelfelvételekre vonatkozó optimista vélemény 2015-ben négyéves csúcs közelébe jutott, a válaszok alapján nőtt azok száma, akik úgy ítélik meg, a következő egy év során bátrabban igényelhetnek hitelt - mondta a Deloitte Zrt. partnere.
 
Az új folyósítások volumen-növekedését most a lakáshitel-piaci hitelek dominálják - tette hozzá, megjegyezve, hogy a felmérés a csok bejelentése előtti időszak véleményeit tükrözi, ezt a trendet valószínűleg tovább növelte az új állami lakástámogatási program.
 
Kifejtette: az új hitelfolyósítások növekedését 2015-ben is jellemzően a lakáshitelek adták, a folyamatot a csökkenő teljes hiteldíj mutató (THM) és a hitelkínálati oldal enyhébb feltételei is támogatták. A hitelek terhe tovább csökkent az utóbbi egy évben, a keresleti és kínálati oldal összetevői jótékonyan hatottak a hitelezési környezetre - fűzte hozzá.
 
Demeter Ákos kiemelte: a megkérdezettek közül 55 százalék fölé emelkedett azok aránya, akik nemcsak a hitel kamatát, hanem magát a szolgáltatást is mérlegelik választásnál - magyarázta a szakértő a kutatás alapján.
 
A Deloitte partnere elmondta: a pénzpiaci termékek közül a jelzáloghitel termékválasztásnál a legtudatosabbak a banki ügyfelek, de a banki partnerek több mint 30 százaléka még mindig egy, és nem több intézmény ajánlatai közül választ, illetve csaknem 37 százalékuk nem tekinti át részletesen a banki szolgáltatással járó költségeket. 
 
A bankindex a Deloitte és Scale Research közös reprezentatív felmérése alapján készített, a lakossági bankolási szokásokra vonatkozó mutató. A 2008-ban indult adatgyűjtés során havonta 6000 embert kérdeznek meg, közülük a banki kapcsolattal rendelkező ügyfelek aránya 74-76 százalék.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra