Bővül az elektronikus ügyintézés lehetősége az energetikai ágazatokban
Digitalizáció 2021-06-15
NyomtatásÚjdonság, hogy a földgáz- és villamosenergia-ágazatokban ezentúl a felhasználói státusszal még nem rendelkező igénybejelentő is élhet az elektronikus kapcsolattartás lehetőségével. Ez az új rendelkezés egyértelműen megkönnyíti és meggyorsítja a szerződéskötési folyamatot.
Jelentős újításként említi a hivatal, hogy a módosítás a felhasználók számára lehetővé teszi nyilatkozataik elektronikus úton való teljesítését.
Érdemi változás, hogy a kereskedő és a felhasználó között a felhasználó ráutaló magatartásával is létrejöhet jogviszony. A szerződések írásba foglalásának kötelezettsége továbbra is megmarad, de ha ez elmaradt, az ezért felelős fél, vagy a szolgáltatást akár kifejezett módon, akár ráutaló magatartással igénybe vevő felhasználó nem hivatkozhat az írásbeliség hiányára. A rendelkezés egyrészt az ellátásbiztonságot erősíti, másrészt a szerződések írásba foglalásának elmaradásából eredő jogviták megelőzésére szolgál.
A MEKH fogyasztóvédelmi tevékenységét érintő fontos változás, hogy a villamosenergia- és földgázágazathoz hasonlóan a felhasználók már a víziközmű-ágazatban is csak akkor kezdeményezhetnek panaszeljárást a MEKH előtt, ha vitás ügyük rendezése érdekében azt megelőzően a szolgáltatóhoz fordultak és ezt igazolni is tudják. A módosítás a felhasználói panaszügyek gyorsabb, hatékonyabb rendezését is szolgálja - közölte a hivatal.