Segédlet és iratminták gazdasági társaságok veszélyzet alatti működéséhez
Előfizetői hírek 2020-04-24
NyomtatásElkészítettük azokat az iratmintákat, amelyek a koronavirus-járvány miatti veszélyhelyzetben feltétlenül szükségesek a gazdasági társaságok szabályszerű működéséhez, a taggyűlések elektronikus úton történő megtarrtásához, a tagokkal való e-mailes kapcsolattartáshoz. A Segédletben megadjuk a 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet magyarázatát, és bemutatjuk az AVDH szolgáltatás működését és használatát, az ügyvezetői döntéshozatal szabályait a taggyűlés hatáskörében.
Kiadványunk az elektronikus kapcsolattartás és távolléti döntéshozatal új szabályait mutatja be gazdasági társaságokban, és ehhez ad iratmintákat, amelyekkel az ügyvezető a szabályozási feladatát elvégezheti. E szabályok alapján működhetnek taggyűlések, közgyűlések, igazgatóságok, felügyelőbizottságok a veszélyhelyzet idején.
Alapvetően a járvány miatti veszélyhelyzet és ez mellett a számviteli beszámolók elkészítésének és közzétételének közelgő határideje indukálta a jogi személy szervezetekben a távolléti döntéshozatal és elektronikus kapcsolattartás szabályainak megalkotását és elrendelését a 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelettel. Április közepén ugyan döntés született a számviteli beszámoló határidejének 2020. szeptember 30-ra történő halasztásáról (a tőzsdei társaságok, bankok, biztosítók kivételével), ezzel együtt a távolléti döntéshozatal szabályaival a beszámolók akár a 2020 május végi rendes határidőben is elfogadhatók.
A távolléti döntéshozatal és elektronikus kapcsolattartás most bevezetett rendeleti szabályai a veszélyhelyzet megszűnése után is alkalmazhatók, ha a szervezetek ezeket átemelik alapító okirataikba – ezzel is segítve belső működésük digitalizációját.