Cégvezetés hírek, információk
Marketing kategória hírei
Több mint 10 százalékkal szűkült reálértéken a média-reklámpiac tavaly
Marketing 2023-03-21
Új jelenség, a médiapiacon, hogy a hirdetők - elsősorban a kkv-szektor - egyre inkább a rádiókat használja marketing céljaira. A magyar lappiac üzleti modellje az erős és stabil lapárbevételen alapul. Emellett a kiadóvállalatok a print költésen kívül 20,884 milliárd forint online hirdetési árbevételt is realizáltak, igaz e bevételek növekedése lassult. Hozzátette: a nemzetközi tapasztalatok is bizonyítják, hogy a print továbbra is elengedhetetlen eleme a hirdetési csatornáknak.
Terjed a jogsértő, rejtett befolyásolás az online kereskedelemben
Marketing 2023-01-31
Az európai fogyasztóvédelmi hatóságok gyorsvizsgálata alapján a kereskedők több mint harmada észrevétlen, ún. „sötét mintázatú” módszerekkel manipulálja a fogyasztókat az online térben. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – amely részt vett az európai gyorsvizsgálatban – itthon már felvette a harcot a vásárlói döntések rejtett torzítása ellen.
Sötét mintázatok: jogszerű marketing vagy csapda a fogyasztóknak?
Marketing 2023-01-16
Az elmúlt években az európai fogyasztóvédelmi és adatvédelmi politika fókuszába kerültek az ún. sötét mintázatok. Ezek olyan gyakorlatok, melyek nem kívánt döntések meghozatalára, például vásárlásra, vagy adatkezelési hozzájárulás megadására) késztethetik a fogyasztókat. A CERHA HEMPEL szakértői bemutatják ezeket a jogszerűtlen gyakorlatokat, az ezzel foglalkozó legfrissebb tanulmányokat, és azt hogyan kerülhetőek el a súlyos GVH bírságok.
Megújította a versenyhivatal az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját
Marketing 2022-11-10
Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megújította az influenszer marketingről szóló tájékoztatóját annak érdekében, hogy naprakész gyakorlati tanácsokkal segítse a piaci szereplőket jogkövető magatartásuk kialakításában, egyben aláhúzva az influenszerek és a reklámügynökségek felelősségét. A konkrét példákat tartalmazó útmutató megfelelő alkalmazása hozzájárulhat ahhoz, hogy a fogyasztók mindig egyértelműen felismerhessék, ha reklámtartalmat látnak.
Piackutatásnak álcázott marketing tevékenység miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság
Marketing 2022-11-08
Az adatvédelmi hatóság (NAIH) egy nemrég hozott döntésében szokatlanul magas, 80 millió forint összegű bírságot szabott ki egy hallókészülékek értékesítésével foglalkozó vállalkozással szemben. Mivel az ügynek számos, a konkrét eseten túlmutató tanulsága van, érdemes áttekinteni, hogy pontosan mi is történt, és hogyan lehet elkerülni a hasonló kellemetlen meglepetéseket. Ebben segít nekünk Bartal Iván, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi praxisának vezetője.
Marketing 2022-10-17
A tartósan magas infláció és az emelkedő árak még fogékonyabbá teszik a vásárlókat a különféle akciókra. A megváltozott piaci környezetben azonban a kereskedőknek fokozottan figyelniük kell a leárazások szabályszerű meghirdetésére, hiszen már egyetlen fogyasztói panasz is hatósági eljáráshoz vezethet – hívja fel a figyelmet az EY.
Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny egy felmérés szerint
Marketing 2022-07-01
A 250 főnél több munkavállalót foglalkoztató vállalatok megkérdezésével készült magyarországi felmérés alapján a cégek majdnem felénél az üzleti stratégia része az ügyfélélmény. Hiánya főleg az online piacon érezhető, ahol a vállalkozások kevésbé tudják fölvenni a versenyt a felkészültebb versenytársakkal. A különbség regionális összevetésben is nyilvánvaló, a magyar cégek hátránya egyre nagyobb
Abahagyják a vevők az online vásárlást, ha bonyolultnak tűnik
Marketing 2022-06-28
A hírlevelek is fontos forrásai az ismereteknek, ezekből szintén a válaszadók közel fele szerez információt, de itt is kirajzolódik egy generációs különbség: míg a 18-29 éveseknek csupán harmadára, addig a 40 év feletti válaszadók felére jellemző ez.
Kommunikáció a háború ideje alatt - Szükségünk van-e krízis kommunikációra?
Marketing 2022-03-07
A szomszéd országban háború van. Hogyan reagáljunk erre a helyzetre, mit és hogyan kommunikáljunk a cégünkben és a cégünkről?
A leghatékonyabb hirdetések közé tartozik a közterületi reklám egy felmérés szerint
Marketing 2022-02-24
Nagy figyelmet váltanak ki a szabadtéri reklámok. Hatásukra minden második megkérdezett utánanézett a hirdetésnek, és majdnem minden második felkereste az ott feltüntetett honlapot
Mit nem szabad a webáruházi marketingben?
Marketing 2022-02-17
A portál jogsértő módon sürgette a felhasználókat mihamarabbi vásárlására, amikor szembetűnő, villogó üzenetekkel (pl. „Jelenleg X ügyfél érdeklődik a termék iránt”; „A héten X ügyfél vásárolta meg ezt a terméket” stb.”) helyezte pszichés nyomás alá a felhasználókat. Ez önmagában véve is tisztességtelennek minősül, mivel megzavarja a nyugodt döntési folyamatot.
Az üzleti öltözködés változása
Marketing 2021-12-13
A farmer már minimum 20 éve bekerült a férfiak üzleti megjelenésébe, igaz kezdetben – még ma is leginkább így – jellemzően inggel és zakóval együtt. De ezzel párhuzamosan kezdett eltűnni a nyakkendő, amely pedig korábban elengedhetetlen kellék volt.