Cégvezetés hírek, információk
Marketing kategória hírei

Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?

Marketing

Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.

Kevesebbet költenek a cégek reklámra

Marketing

Elértéktelenedett a magyarországi média reklámárazása, kevesebbet költenek a cégek reklámra a Mindshare, Magyarország egyik vezető médiatervező- és vásárló ügynökségének legfrissebb elemzése szerint, amely közel száz, a legnagyobb hirdető reklámköltési- és pénzügyi adatait vizsgálta, kiegészítve  a Kantar Media Adex és a Nielsen közönségméréseinek adataival

NMHH: egyre inkább visszaszorulnak a hagyományos kommunikációs eszközök

Marketing

Az üzleti életben vagy az oktatásban mindennapossá vált videótelefonálás lényegében ugyanolyan bevett eszközzé vált a munkában, mint a kép nélküli internetes telefonálás

Megjelent az első Marketing Trendbook

Marketing

A kötetben szereplő tartalmak egyebek mellett olyan témákkal foglalkoznak, mint a mesterséges intelligencia szerepe, a generációk közti különbségek, az influenszerkommunikáció kihívásai és jövője, a social média vagy az adatvezéreltség.

Jön a Black Friday – a GVH idén is segít a magyar fogyasztóknak

Marketing

Egyre inkább elterjedt az a gyakorlat, hogy már nem csak november végén, hanem egész novemberben Black Friday leárazásokkal, karácsonyi akciókkal találkozhatnak a vásárlók. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért már most a vásárlói tudatosságot erősítő kampánnyal, tájékoztató videókkal segíti a fogyasztókat abban, hogyan ne dőljenek be a szezonális akcióknak.

A 8 legfontosabb webdizájn trend 2023-ban

Marketing

Az idei év olyan megoldásokat helyezett előtérbe a honlapok területén, melyek megvalósításával a felhasználói élményt és elköteleződést is növeli lehet a honlapok látogatói közt. Azáltal, hogy a cégek ezeket az új megoldásokat bevezetik a webes tervezésbe, az ügyfelek és a vállalkozások is hosszútávon jobban járhatnak. Hogy melyek ezek a trendek, azt Bende Kata, a ZK Design ügyvezetője segít megismertetni.

Példák a megtévesztő webáruházi reklámra

Marketing

A Kft. a gyártók által ajánlott árat jelenítette meg bolti árként, azonban ezek a referencia árak valójában nem érvényesültek a piacon, így megtévesztették a fogyasztókat.

Megtévesztő reklámért bírságolt a GVH

Marketing

Úgy próbálták a fogyasztókat termékcsomagjaik megrendelésére rábírni, hogy a hívások során a még a döntéshez szükséges leglényegesebb információkat is elhallgatták ajánlatukról.

Hogyan alakítja át a marketingcélzást a mesterséges intelligencia?

Marketing

Az üzleti és a marketing hatékonyság fejlesztéséhez rengeteg területen bevonható, alkalmazható a mesterséges intelligencia. A tudására, adatgyűjtési és elemzési képességére épülő fejlesztések, szoftverek térnyerése egyre több oldalról támogathatja a vállalatok működését

A multik mellett ma már egyre több KKV is kiszervezi a call centerét

Marketing

Noha évtizedes távon a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerek a feladatok kétharmadát automatizáltan fogják megoldani, egyelőre az élő munkaerő meghatározó szerepet játszik az ügyfélszolgálati piacon. Magyarországon – az országban működő szolgáltató központok (SSC-k) érintett alkalmazottaival együtt – mintegy 60 ezer operátor dolgozik az itteni call centerek valamelyikében. Mivel a vállalatok egyre szélesebb köre bízza külső szolgáltatóra ezt a tevékenységét, a kiszervezett ügyfélszolgálati munkát végző cégek az automatizációs trend ellenére folyamatosan bővítik a létszámukat.

Hatályba lépett a modernizált Magyar Reklámetikai Kódex

Marketing

Az új kódexben kibővült az általános reklámtilalmak rész, amely a társadalmi etikai normák és a közízlés ingerküszöbének változásaira reagálva a tilalmakat aktualizálja, és mérvadó reklámozói magatartásformák preferálásával is irányt mutat: például törekvés a sokoldalú emberábrázolásra vagy a testképet digitális módon torzító manipulációk elkerülése.

Számos ponton szigorodik a reklámetikai kódex

Marketing

A reklámszakma hó végén életbe lépő önszabályozó dokumentuma új, alkalmanként a hatályos uniós irányelveknél is szigorúbb követelményeket támaszt a hirdetésekkel szemben – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie ügyvédi iroda. Számos iparágnak célszerű ezért áttekinteni hirdetési gyakorlatát.


Vissza az előző oldalra