Cégvezetés hírek, információk
Marketing kategória hírei

Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít

Marketing

Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt, ami látványosan kihat a vásárlási szokásokra is – derül ki az EY legfrissebb, több mint 20 000 résztvevővel készített nemzetközi felméréséből. A kutatás szerint egyre kevésbé számít az elismert mákanév, mindennél fontosabbá vált az árazás.

Árcsökkentési akciók webáruházban

Marketing

2022 májusa óta a hazai kereskedőknek is egyértelműbb szabályok szerint kell feltüntetniük az árakat annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozottan mérlegelhessék az akciós ajánlatokat

A cégvezető stratégiai döntése: valódi ügyfélélmény vagy elveszett lehetőségek?

Marketing

Az adathiány jelenti a legnagyobb akadályt abban, hogy a magyar vállalatok személyre szabott ajánlatokat nyújtsanak ügyfeleiknek – mutat rá az EY 50 hazai marketing és értékesítési vezető megkérdezésével készült tanulmánya. A vevők elégedettségére a vezetőségnek fokozott figyelmet kell fordítania, hiszen az jelentősen befolyásolja az üzleti teljesítményt is.

Hogyan használjuk a kupont úgy, hogy ne legyen belőle bírság?

Marketing

Ha egy vállalkozás árkedvezményt ígér és annak érvényesítése valamilyen feltételhez van kötve, akkor azt a kedvezmény hirdetésével egyidejűleg, egyértelműen kommunikálnia kell a fogyasztók felé.

Mi a probléma a „Legalacsonyabb ár garancia” szlogennel?

Marketing

A webáruházat működtető cég vélhetően nem a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelő gondossággal járt el, mivel az árgarancia rendszerét olyan többszörös korlátozó feltételekkel alakította ki, amelyek a fogyasztók számára megnehezítik mind az igény érvényesítését, mind a garancia keretében megszerezhető kupon felhasználhatóságát.

AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista

Marketing

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát: alig két év alatt az ötödik legnépszerűbb eszközzé vált, maga mögé utasítva a Google-t is. A legfrissebb kutatási eredmények szerint marketing tevékenységet folytató kkv-k 44 százaléka használ AI-megoldásokat. Ilyen gyors növekedésre az elmúlt évtizedben egyetlen marketingeszköz esetében sem volt példa.

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

Marketing

Az e-kereskedelem világában robbanásszerűen növekvő új hirdetési forma, a retail média lényege, hogy a kereskedők a saját online platformjaikon keresztül hirdetési lehetőségeket kínálnak a márkák számára. A hirdetési forma leghíresebb képviselője az Amazon, mely a retail média megoldásai révén már a Google és a Meta mögött a harmadik legnagyobb hirdetői platformnak minősül.

Visszafogott év után erős az ünnepi szezon - A TEMU egy év alatt letarolta a piacot

Marketing

Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az ünnepekre, átlagosan 84 036 forintot költenek és 6 személyt ajándékoznak meg. A PwC karácsonyi vásárlás kutatásából az is kiderül, hogy a TEMU és más külföldi online platformok előretörése ellenére a vásárlók többsége még mindig a hazai kereskedőknél költi el a karácsonyi ajándékra szánt összeg túlnyomó részét.

A vállalkozásoknak igazolniuk kell a piacelsőségi állításaikat

Marketing

A piacelsőségi állítások kifejezetten alkalmasak a fogyasztói figyelem felkeltésére és a döntések befolyásolására, ezért a GVH arra figyelmeztet, hogy a vállalkozások csak olyan hirdetéseket tehetnek jogszerűen közzé, amelyeket valóban tudnak igazolni, az állításaik igazolására olyan bizonyítékokat vár a vállalkozásoktól, amelyek tényszerűen alátámasztják azok valóságtartalmát. Ha ez az igazolhatóság objektíve kizárt, akkor tartózkodniuk kell ezen állítások használatától, különösen a piacelsőségi, kategorikus állítások megfogalmazásától.

Hamarosan jön a Black Friday - tanácsok a GVH-tól

Marketing

A fekete péntek (ismertebb, eredeti, angol nevén Black Friday) a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott néhány évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A kifejezés 1966-ban keletkezett, használata 2009-re terjedt el, a 2010-es évek közepétől pedig Magyarországra is begyűrűzött, a hazai kereskedők egyre szélesebb köre és egyre huzamosabb ideig használja marketing célokra a karácsony előtti időszakban.

NMHH: átalakul a hagyományos média

Marketing

Több időt töltenek az interneten a baby boomerek, mint a Z generáció tagjai - ez is kiderült a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss elemzéséből, amely az egyes generációk médiafogyasztási szokásait vetette össze a 2024 első negyedévében készült felmérések alapján.

Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület

Marketing

A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése és alkalmazása érdekében írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT).


Vissza az előző oldalra